dag 8

"sporter jag gått på genom tiderna"

när jag var liten skulle man gå på innebandy och fotboll, det var supertrendigt. men lilla Martina var (och är...) fantastiskt bollrädd, och har dessotum inte riktigt motivationen man behöver för att jaga en boll fram och tillbaka över en stor plan.

så det blev dans för hela slanten. som treåring tultade jag runt på barndans. följt av barndansen kom baletten, hand i hand med både jazz, modern fridans och street (det sistnämnda under en väldigt kort period).

jag dansade i tretton år. under den tiden hann jag med att stå på scen inför 1500 människor iförd tåskor, och vann även en koreografitävling tillsammans med två fina tjejer i min dansgrupp.

men historien blev relativt kort och fick ett tråkigt slut. vintern 2006 krockade jag och min pappa med bilden, och jag fick en ryggskada som blev slutet för dansen. himlans tråkigt, men åh så kul jag hade det medans det varade.




mina tåskor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0