dag 5.

"en bild på dig för 1 år sedan."




busade till det lite och la upp fyra bilder iställer för en. bara sådär liksom.
för ett år sedan tittade jag på Eternal Sunshine Of The Spotless Mind cirkus en gång i veckan, vilket resulterade i att jag färgade håret rött. i min dåvarande blogg skrev jag ungefär såhär:

en omedveten bloggpaus (läs bloggtorka) slog till när skolarbetet reste sig över mina Dumboöron. så under dom senaste veckorna har jag skrivit utan skrivglädje, om allt ifrån överkonsumtion till vad för energi det egentligen är som uppstår när man lyser lite med en lampa, och om vad kommunikation egentligen betyder. 

jag har fortfarande en förkärlek för mellanrum och långa meningar med kommatecken men utan versaler. även förkärleken för talet 8 håller i sig, och dom där fasonerna att tro på att karma är det som egentligen styr och råder över händelserna i livet. men det är väl så det är helt enkelt.

brollan har flytt upp till Sälen för att vidga sina vyer och tjäna lite pengar, så det är bara jag och sextitalisten som vandrar runt i huset. lite tomt är det allt, men jag har som tur är två busiga katter kvar i mitt maison. och som jag nu även, lite ofrivilligt då jag inte har så mycket talan när det kommer till dom bossiga katterna, delar säng med. 

2010 är snart slut och utan att riktigt veta varför känns det som att mitt nyårs löfte (som jag skrek ut framför slottet vid tolvslaget cirkus en miljard gånger) om att det här skulle bli det bästa året ever faktiskt gick igenom. det har rest till Paris och Borlänge, och massa saker har hänt där i mellan som man väl inte riktigt räknade med. som att jag skulle tycka att skolan faktiskt är helt ok, galet. 

men nu är det dags för ett blogg-ryck, och jag håller tummarna för att det håller i sig. en vis man sa till mig en gång att det bara är ego-kära människor som bloggar, och det kanske ligger lite sanning bakom det. men kul är det i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0