dag 29.

"såhär ser en kompis på mig."


Idag har jag, Elvira, fått äran att infektera Martinas lilla blogg med massor av versaler, pinsamma historier och annat smått och gott! Så here we go!

Det var en gång en liten liiten tjej på 16 bast som klev in i ett stort stoort klassrum. I klassrummet satt det många måånga människor. Denna lilla tjej hette Elvira och skulle börja gymnasiet. 
När jag klev in i klassrummet som tydligen tillhörde sam-media s1b var jag väldigt nyfiken på vilka människor som skulle hamna i min klass. Jag satte mig på en stol och väntade ihärdigt på mina nya klasskamrater. Det tog inte lång tid tills klassrummet började svärma av tjejer. MÅNGA tjejer. Sedan kom det in en, vad som såg ut att vara, väldigt pryd, bitchig snobb-tjej med högt uppsatt mörkrött hår. Platsen bredvid mig hade inte blivit fylld ännu, inte heller dom två platserna framför mig. Och tror ni inte då att denna tjej sätter sig FRAMFÖR mig?! Nej bruden sätter sig inte bredvid mig för att etablera någon sorts kontakt, utan hon väljer att sitta framför. Jag tänkte surt för mig själv att den där tjejen kommer jag INTE bli kompis med. Aldrig. Någonsin. 
(det jag då inte visste var att hon tänkte exakt samma sak - om mig.

Men se nu här, efter ca 6 månader hade jag och pryd-snobb-tjejen både delat med oss av snuskiga historier på Storken, varit på väldigt konstiga och dåliga fester tillsammans, pratat om allt och inget, fisit högt tillsammans (ja, ni som inte visste det, den här tjejen är mäster-fisaren) och mycket mycket mer. Vi har åkt på festival tillsammans, dock var hon halvt död och jag nyförälskad festivalare, men gud va kul vi hade ändå när man tänker efter!



bitchig-blondin till vänster & pryd-snobb-tjej åt höger!

Martina är en riktigt fin tjej, en bra vän, en räddare i nöden och hon är en av dom som jag verkligen vill hålla fast i så länge som det bara går! (Seriously dude, I will stalk you god damn it!!) Hon är den som skickar låtar till mig på spotify som alltid handlar om sex, hon är tjejen som ger dig dom mysigaste martinakramarna någonsin och hon är tjejen som kan göra den där jättedåliga dagen till en helt okej dag!
Martina är en av dom som jag känner att jag kan diskutera det mesta med, utan att hon varken dömer, tittar ner eller anser mig sämre än andra och det kan nog bero mest på att vi är ganska lika ändå, jag och pryd-snobb-tjejen. 



and aj still lajk jo to!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0