dag 17.

"mina mellannamn och vad jag tycker om dem."

Martina Sofia Elisabet Pettersson

Sofia efter min farmor, min faster och övriga kvinnor på min pappas sida av släkten

Elisabet efter min mormor, min moster och övriga kvinnor på min mammas sida av släkten

lite tråkiga namn kanske, åtminstonde tyckte jag det som mindre. men samtidigt tycker jag det känns fint att bära vidare släktnamnen.

namnet Martina har inte med någonting att göra. det blev så mest för att mina föräldrar tyckte det var fint, för att dom drack mycket Martini under sina semestrar åren innan jag blev till och för att min pappa vägrade döpa mig till Maria (det historien är dock en annan. en väldigt lång sådan också).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0